tisdag 5 augusti 2008

På västfronten intet nytt...

Titeln syftar på Erich Maria Remarques mästerverk som konstigt nog är mycket läsvärd med sin totala missär och meningslöshet. Ungefär så känns det när man tittar ut genom fönstret. Regn som tillsammans med kastvindar gör att man inte är torr ens under tak. Tragiskt och tråkigt om man gillar att vara utomhus.

Var i Sulvik fredag kväll och hann med två leder innan mörkret sänkte sig. Inser för varje besök hur lite man varit här och hur mycket här finns att klättra. Hatten av till Juranders nytursskapande på sista tiden.
När NI ska dit... vem som helst, så hör av er då jag kommer vilja bli med. Om NI dessutom åker från Karlstad, så kommer jag bli bitter om ni inte hör av er innan avfärd.
Jag hade aldrig klättrat Oskars led innan fredagen och den var hur fin som helst. Måste in på Sverigeföraren efter detta inlägget och ge den lite stjärnor.
Tack Martin Jurander (http://denvertikaladansen.blogspot.com) för att du fyllt i nyturerna på Sverigeföraren. Det går ganska bra att orientera sig utifrån denna, men vi väntar alla med spänd förväntan på topo över berget. Hör av dig när du är klar med denna så ska jag göra den elektronisk.

Ringde nyss och frågade om tingvallahallarna hade öppnat igen. Det hade de. Kanske skulle dit och hänga på K3s "nya" vägg ikväll? (http://www.karlstadklatterklubb.se). Om någon hinner se det här och har lust att hänga på så ring mig.

Alternativ två som regnig kvällsaktivitet är lite roligare, men kräver lite mer planering.
Det handlar om att riva den stenvägg som finns i lägenheten. Sambon har aldrig gillat denna vägg och föraktet mot den har på senare tid tagit en oväntat riktning.
Hon låter mig riva den och bygga en bouldervägg där istället. Kan inte annat än tycka gott om tösabiten när hon säger så :)
Höjden imponerar ju inte någonstans, men några sittstarter går nog att få till på den. Funderar på hur jag som snickar-idiot ska gå tillväga (jag uppfann tummen mitt i handen). Hur ska jag regla upp överhängen? Vill inte punktera taket och sedan kunna ta ner hela väggen vid flytt. Väggen är dessutom inte betong, så inga stadiga expander e.dyl här inte.

Jag meddelar senare vilken aktivitet det blir/blev. Ska även visa en bild på vår ständigt omdebatterade stenvägg, så ni vet vad det handlar om.

Inga kommentarer: